ارسال کالا از انبار تهران و شیراز بر اساس موجودی برای سراسر ایران از طریق پست خصوصی چاپار به صورت پس کرایه ( تهران 24 تا 48 ساعت - مابقی استان ها 3 تا 4 روز کاری )

والف

والف تایر چیست؟

 

والف تایر

به طور قطع سوالی که برای همه مصرف کنندگان تایر پیش می آید این است که والف تایر چیست و چه عملکردی در خودرو دارد؟ همچنین در صورت نیاز به والف برای لاستیک از کدام والف و با چه ویژگی باید تهیه نماییم؟

 

همانطور که دیده ایم و می دانیم برای باد کردن یک لاستیک از محل والف آن بایستی اقدام کرد. در اصطلاح بازار و عامیانه به محل باد کردن هر نوع از لاستیک والف می گویند اما درست آن والو یا valve است.

والو تایر یک خودرو یا همان شر یا سوپاپ از مشخصات و ساختمانی برخوردار است که به تشریح آن می پردازیم. یک والو عموما به این صورت است که دارای یک بدنه استوانه فلزی به همراه سوزنی است که در استوانه فلزی واقع شده است. انتهای این استوانه فلزی را با لاستیک قابل انعطاف پوشش می دهند.

در اصل این استوانه فلزی محلی است که با آن تایر را باد می کنند. باد کردن تایر از این محل به این صورت است که سری باد متعلق به کمچرسور را به والو یا همان استوانه فلزی متصل می نماییم. با جا زدن سری باد، سوزن استوانه فلزی به سمت پایین حرکت می کند و محل عبور هوا را باز می کند در این حالت باد از کمپرسور وارد تایر می شود.

پس از باد زدن تایر به میزان استاندارد سری باد را از ولو جدا کرده در این حالت سوزن درون استوانه فلزی به توسط فنر پشتش به حالت اولیه باز می گردد و معبر هوا بسته می شود.

انتهای هر والو یک پوشش محدب لاستیک و قابل انعطاف قرار می دهند در این حالت ولو را درون رینگ جا می اندازند. با وجود این قطعه لاستیک انتهای استوانه فلزی اولا جا زدن ولو ساده می شود چرا که قطعه لاستیک فشرده شده و درون رینگ باقی می ماند و ثانیا ولو حالت انعطاف پیدا می کند و از شکستگی آن جلوگیری می شود.

برای جلوگیری از خروج باد از سر سوزن و اینکه مطمن شویم خروج بادی اتفاق نمی افتد کافی است از سرپوش های پلاستیک برای بستن روی استوانه فلزی استفاده شود

در گذشته که تایر ها تیوپ دار بود والف به صورت نصب شده بر روی تیوپ وجود داشت اما امروزه با تایر های تیوب لس، این قطعه به صورت جداگانه عرضه می شود

اما انواع والو ها و البته بهترین آنها

اولین نوع و البته بهترین نوع والو استیل می باشد که به دلیل بدنه فلزی از استقامت بالایی برخوردار است.

شیران تایر فروشنده اصلی والف های فلزی است

والف سوپاپی معمولی که اکثرا در خودر وهای پژو و پراید زیاد استفاده می شود و درصورت تعویض لاستیک یا بالانس آن بایستی تعویض شود معمولا هر ۶ ماه یکبار باید این نوع از والف ها را عوض کرد

 

والف های سنسور دار که میزان کمبود باد تایر را هشدار می دهد و معمولا در خودرو های برند و گران قیمت استفاده می شوند. این نوع از سوپاپ ها با داشتن سنسور فشار و برد الکترونیکی میزان باد تایر را هرلحظه برای واحد الکترونیک مرکزی ودرو مخابره می کند. در صورت کاهش فشار باد تایر از حد مشخص شده استاندارد، ECU آن را بر روی صفحه هشدار به راننده اعلام می کند

هر از چند گاهی که خودرو خود را برای تنظیم باد یا بالانس و یا حتی تعویض لاستیک به آپراتی می برید ولو را کنترل کنید حال از هر نوع که می خواهد باشد. چنانچه ترک ترک شده و یا کج و معوج شده و حتی زدگی یا پوسیدگی دارد سریعا آن را تعویض کنید. چرا که با کاهش باد لاستیک، باعث استهلاک شدید تایر می شود و در نتیجه هزینه زیادی روی دستتان می گذارد.

روش تعویض ساده است

وقتی لاستیک را از روی رینگ درآوردید کافی است انتهای لاستیکی والو را درون آب کف بزنید و سپس سر فلزی را از سوراخ تعبیه شده در رینگ رد کنید. سپس با آچار مخصوص والف که روی سرپیچ والف بسته می شود والف را گرفته و به بیرون بکشید در این حالت است که والف در رینگ جا زده می شود.

  • نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
افزودن نظر جدید
برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.